Webinář: Moc bezmocných
"Svým činem oslovil zelinář svět; každému umožnil nahlédnout za oponu; každému ukázal, že lze žít v pravdě."
Cíl: | Seznámení s nejznámější esejí Václava Havla, pochopení dějinného kontextu, v němž text vznikl, a seznámení se s nejdůležitějšími tématy tohoto díla. |
Cílová skupina: | Studenti středních škol, počet účastníků webináře je na zvážení a možnostech pedagoga. Menší skupiny (do 15 účastníků) umožňují větší interakci a hlubší diskusi. |
Délka: | 45 – 90 minut (dle časových možností škol, obsah bude uzpůsoben délce) |
Termín: | Stanovován individuálně na základě domluvy s pedagogem. |
Technika: | K absolvování webináře potřebuje každý účastník počítač s připojením na internet a mikrofon. Pedagogovi bude předem zaslán link, který rozpošle studentům. |
Lektoři: | Barbora Grečnerová |
Cena: | Zdarma |
Objednávka: | vzdelavani@vaclavhavel.cz |
Interaktivní webinář seznámí studenty s atmosférou sedmdesátých let, v nichž Václav Havel napsal svou klíčovou esej. Účastníci budou diskutovat o pojmech jako normalizace či disent. Uvědomí si okolnosti vzniku Charty 77 a formování československého disentu. Interpretace eseje se bude soustředit na klíčová témata textu, která budou studentům zprostředkována formou videoukázek z díla. Diskuse se zaměří i na to, jak esej promlouvá k dnešnímu čtenáři.
Výstupy
- Poznání osobnosti Václava Havla jako spisovatele
- Seznámení se s jeho nejznámější esejí Moc bezmocných
- Pochopení historických souvislostí (normalizace, disent, Charta 77 ad.)
- Klíčová témata eseje a jejich přesah do současnosti
Průřezové téma
- Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech
- Osobnostní a sociální výchova
Webinář je vhodným doplnění výuky české literatury, dějepisu i základů společenských věd.
O lektorce
Magdaléna Hromková působí jako učitelka na Královské střední škole v Bohnicích, kde vyučuje občanskou výchovu a společenskou kulturu. Vystudovala humanitní studia a studia občanské společnosti na Univerzitě Karlově, ale vždy ji to táhlo ke vzdělávání. Působila jako skautská vedoucí, lektorka multikulturní výchovy a lektorka globálního rozvojového vzdělávání. Pedagogické vzdělání si doplňuje v Učiteli naživo. Učitelka je pro ni průvodkyně dětí na jejich cestě vzděláváním. Snaží se proto studenty více vést a méně řídit, respektovat jejich potřeby a pocity. Vytvářet stimulující prostředí pro učení, kde každý žák zažije úspěch.